Doordat de uiterlijke vorm veranderlijk is kan ook de positie van de ogen , mond , wenkbrauwen
verschillen van model tot model. Daarom is het handig dat de basisstructuur ( onder e skin) relatief makkelijk te verstellen is. Hoe meer vrijheid er is in de draagstructuur, hoe groter de variƫteit wordt van het te-ontwerpen uiterlijk.
Beslissingen:
1. Ik ben vertrokken met de basisvorm van de ono, omdat alle modules daarop reeds goed zijn afgesteld.
2. Gebruik een vaste grootte voor het oog. --> 3D-printed ono-oog
3. De positie Wenkbrauw t.o.v. het oog is nog vast. Gebeurt zelden dat de wenkbrauw ergens anders komt te staan. Dit zal aanvoelen als een kleine beperking van vrijheid, maar een vereenvoudiging voor gebruik.
4. Momenteel gefocust op de afstand ogen - mond , Linker oog - Rechteroog, Grote van de mond
Op volgende foto's ziet u mijn eerste uitwerkingen.
De reden waarom ik met houten stokjes werk is zodat de afstanden niet op voorhand geweten moet zijn. Wanneer men de structuur aanpast aan de vorm kan men de vierkant houten stokjes afzagen op maat. In mijn prototype gebruik ik balsa hout waarbij ik zelf met een cuttermes kan inkorten. Balsa is licht en buigzaam, Toch geeft me 8X8 mm het gevoel sterk genoeg te zijn voor de klus.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten